Szukaj:Słowo(a): skarbowym PIT
Forum: Podatek dochodowy, podatek VAT Data: Cz, 26 mar 2009, 14:43
Wypowiedzi: 5
Odwiedzin: 189
Witam rafal86.
W odpowiedz na twoje pytania:

"1. Na jakich pitach, formularzach mam się rozliczyć z urzędem skarbowym PIT-36 czy PIT-36L ?
i czy mam odliczać 19 % podatku ?"

Wszystko zależy od tego czy jesteś na zasadach ogólnych czy na zasadach podatku liniowego. Jeżeli ogólnych to podatek wynosi 18 % (od 2009r) a jeżeli liniowy podatek to 19 % zawsze bez wzledu na wysokość dochodu. Z urzędem skarbowym rozliczenie roczne składa się do końca kwietnia (2010 r. za 2009 r) na pitach w zależności od formy jeżeli zasady ogólne PIT-36 jeżeli Liniowy PIT36L.

"Do kiedy najpóźniej mam się rozliczyć z US i czy mam być to rozliczenie miesięczne czy roczne ?"

Działalność rozliczasz miesięcznie lub kwartalnie zależy jak wybrałeś, podejrzewam że musisz miesięcznie się rozliczać wpłacając zaliczki na podatek dochodowy. w terminie rozliczenia podatkowego tj kwiecień 2010 r rozliczasz działalność całkowice.

Pozdrawiam.
Forum: Powitalnia Data: 2 Marzec 2009, 21:54
Wypowiedzi: 13
Odwiedzin: 280
Witam
Szczerze mówiąc nie do końca wszystko pozałatwiane Tak się ociągałem z formalnościami że dopiero dzisiaj złożyłem w urzędzie skarbowym pit 24 Teraz tydzień czekania i urząd miasta
Jak już będzie po opłatach i zarejestrowany to wypisze wszystko ze szczegółami
Pozdrawiam
Forum: Podatek dochodowy, podatek VAT Data: Cz, 26 mar 2009, 13:12
Wypowiedzi: 5
Odwiedzin: 189
Witam prowadzę jednoosobową działalność gospodarcza na podstawie kpir jako osoba fizyczna od 2009 r.
Chciałbym się dowiedzieć:

1. Na jakich pitach, formularzach mam się rozliczyć z urzędem skarbowym PIT-36 czy PIT-36L ?
i czy mam odliczać 19 % podatku ?

3. Do kiedy najpóźniej mam się rozliczyć z US i czy mam być to rozliczenie miesięczne czy roczne ?
Forum: Podatek dochodowy, podatek VAT Data: Cz, 10 sty 2008, 21:20
Wypowiedzi: 2
Odwiedzin: 611
Witam wszystkich.bardzo prosze o pomoc w sprawie rozliczenia.Otóż w zeszłym roku bylam na zasiłku dla bezrobotnych a mąż pracował.co roku rozliczamy sie wspólnie.W maju zeszłego roku otworzylam dzialalnośc gospodarczą.W urzędzie skarbowym poinformowano mnie że do końca stycznia musze złożyc PIT-28 i28A.prosze o pomoc bo nie mam pojecia jak sie rozliczyć czy moge nadal z mężem i skladać inny PIT czy osobno i co z uzyskanymi dochodami z pup (kuroniówką) jak mam to rozwiązać.czy to sa dwie oddzielne sprawy.zależy mi na rzetelnych informacjach poniewaz chce wyjechac za granicę i zostawic tu wszystko pozalatwiane.Bardzo prosze o odpowiedzi,Pozdrawiam i dziekuje
Forum: Podatki i księgowość Data: Pon 17 Mar 2008, 9:28
Odwiedzin: 3887
Witam,
mam problem a mianowicie jak mam rozliczyć pit 8s na picie 37 i gdzie w ten pit wpisac dane.
w grudniu kwota wypłacona 1300
kwota wolna od podatku doch 380
kwota po odliczeniu kwoty wolnej 920
zliczka pobrana przez płatnika 175
i podsumowane na picie 8S jest
kwota po odliczeniu kwoty wolnej od podatku 920
zaliczka 175
i teraz nie wiem jak to rozliczyc na picie 37 i gdzie wpiac
dodatkowo do tego mam jeszcze pit 11 ale z nim sobie poradze
dziekuje za odpowiedź
Forum: Prawo Data: Pn, 8 paź 2007, 12:40
Wypowiedzi: 7
Odwiedzin: 1940
Ja mam podobne pytanie, ale nieco bardziej szczegółowe:)

Otoz czy w stowarzyszeniu non profit, zwyklym, jesli w statucie stowarzyszenia beda oplaty instruktora, ktory bedzie przeprowadzal zajecia, to czy w ogole jest to mozliwe? I jesli tak, to jak taka osoba ma sie pozniej z Urzedem Skarbowym rozliczac? (Nie dostanie PIT-a bo stow. non profit nie moze go wystawiac nie majac osobowosci prawnej)

Drugie pytanie, to wlasnie o stowarzyszenie rejestrowe bez dzialalnosci gospodarczej. Nie moge sie doczytac, czy musze miec dzialalnosc, zakladajac stow. rejestrowe czy nie musze. Jesli nie, to czy moge zatrudniac czy zlecac instruktorowi np prowadzenie treningow za procent ze skladek? Rozumiem, ze mam to wpisac w statut, ale co dalej? Chodzi oczywiscie o rozliczenie ze skarbowka i innymi ....

dzieki za pomoc
Forum: Rozliczenia z ZUS Data: Pon 27 Cze 2005, 18:29
Wypowiedzi: 2
Odwiedzin: 253
Składki za mieisąc maja opłacane są do 10 lub 15 czerwca.
Nie znaczy to że maja być opłacone w dniu 10 lub 15 czerwca (moga byc opłacone nawet i 31 maja).
Możesz dokumenty wysłac pocztą dnia 30 czerwca za czerwiec.
To jak spółka zlikwiduje sie z dniem 30.06. to żadnych dokumentów masz nie składać np w Urzędzie Skarbowym PIT przecież termin na złożenie jest do 20- go następnego miesiąca.
Możesz złożyć dokumenty w miesiacu w którym już spółka nie istnieje używajać tylko podpisu bez pieczątek. Na przelewie również nie musi być pieczątka (można wypisać ręcznie)
Zus ma rację że ściga cię za niezapłacone składki.
Forum: Podatek dochodowy, podatek VAT Data: Pn, 17 gru 2007, 16:35
Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 1601
Witam.

Byłem dzisiaj w urzędzie skarbowym aby dowiedzieć się, gdzie należy odprowadzić podatek dochodowy od umowy o dzieło (pani powiedziała, że podatek mam zapłacić na konto mojego, czyli zamawiającego, urzędu). Wykonuję to pierwszy raz.

Sytuacja wygląda następująco:

Prowadzę działalność gospodarczą. Wygrałem przetarg, wykonałem przedmiot zamówienia (dokumentacja projektowa). Cześć tej dokumentacji wykonywał mój kolega w ramach umowy o dzieło. Sporządziłem umowę o dzieło, z której wynika że muszę, jako zamawiający, odprowadzić podatek PIT. Nadmienię, że ZAMAWIAJĄCY - ma swój US w Kętrzynie, a WYKONAWCA - ma US w Olsztynie.

Na konto którego US mam odprowadzić podatek od umowy o dzieło?

Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Forum: Podatki i księgowość Data: Śro 17 Mar 2004, 11:19
Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 340
Witam, mam pytanie :
czy inwalida I grupy (z ogólnego stanu zdrowia - lat 85) nie mając samochodu, ani psa przewodnika, może skorzystać z odliczenia kwoty 2280 zł (ulga rehabilitacyjna) z tytułu cyt. "opłacania przewodników osób niewidomych I lub II grupy inwalidztwa oraz osób z niesprawnością narządu ruchu, zaliczonych do I grupy inwalidztwa"" koniec cyt. ?
W przypadku kontroli w Urzędzie skarbowym czy trzeba mieć na to jakieś dokumenty (oprócz Orzeczenia o grupie inwalidzkiej) ?.
W przypadku gdyby ta ulga nie przysługiwała, a podatnik ją odliczył, to jakie sankcje karno- skarbowe mu za to grożą ?
Forum: Programy partnerskie Data: Wt, 2 wrz 2008, 07:07
Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 320
Jak nie masz firmy to nigdy sam nie odprowadzasz podatku. Takie są przepisy prawa - rejestrujesz się w PP zbierasz pieniądze jak chcesz je wypłacić wysyłasz podpisaną umowę o dzieło wraz z rachunkiem (zapewne w PP powiedzą ci jak to wypełnić) i to firma której umowę wysłałeś zapłaci podatek a tobie przeleje jedynie środki przeznaczone dla Ciebie. To standard.

Nie zmienia to faktu, że pod koniec roku ta firma wystawi Ci PIT i prześle do Ciebie a ty pod koniec roku będziesz musiał się rozliczyć z Urzędem Skarbowym z uzyskanego w ciągu roku dochodu. Nie płacisz ponownie podatku jedynie wypełniasz PIT o tym ile zarobiłeś i ile podatku zostało za Ciebie odprowadzone. To też jest obowiązkowe niezależnie od PP do jakiego się zapiszesz.
Forum: Podatki i księgowość Data: Czw 31 Mar 2005, 16:47
Wypowiedzi: 11
Odwiedzin: 509
No dobra ale pojawiło sie jeszcze coś.
W tym PIT-40 jest tak:
W wierszy D "DOCHODY PODATNIKA ORAZ DOCHODY MAŁOLETNICH DZIECI" jest Zaliczka na podatek pobrana i odpprowadzona do US.
a
na końcu jest coś co nazywa sie "dochód podatnnika" i tam zaliczki na podatek brak nad ta rubryczką jest napisane "INFORMACJA DLA EMERYTÓW I RENCISTOW, KTÓRZY OTRZYMALI ROCZNE OBLICZENIE PODATKU PIT-40A I ZAMIERZAJĄ ZŁOŻYĆ W URZĘDZIE SKARBOWYM DODATKOWE ROCZNE ZEZNANIE PODATKOWE"

I teraz do gwinta czy rozliczac z ta zaliczka według rubryki D czy rozliczac według tego końcowego rozliczenia???

Czy ten PIT 37 to jest dodatkowe zeznanie podatkowe??
Forum: Pomysł na biznes Data: Cz, 2 kwi 2009, 09:35
Wypowiedzi: 472
Odwiedzin: 32313
zatrudnij się w urzedzie skarbowym
ja bedę terazł składał pit za ubiegłu rok
podam ci numer nipu i sobie sprawdzisz ile zarobiłem

a moze ty sie pochwalisz jakąś stroną ?
powiesz ile zarobiłes ?

a profesjonalna domena ??
a taka za 90 groszy to juz profesjonalna ?

http://home.pl/promocje/zgroszenie-mail ... zgroszenie

zamiast doradzać mnie , to spróbuj przerobic jakis samochód ze złomu na elegancki bar
i wtedy pogadamy
zobaczymy ile ty zarobisz na sprzedazy wyrobów z krowich wymion i łapek kurzeczych
kompresor do mojego lasera kosztował pewni wiecej niz ten tówj złomowany eltek
więc daruj sobie osobiste uszczypliowsci i wycieczki

jesli ci bardzo zalezy na opublikowaniu dochodów za ubiegły rok to mozemy to razem zrobic
myslisz ze ci wyjdzie wiecej niz mnie ?
Forum: Jeepnięci Data: 2009-02-19, 13:59
Wypowiedzi: 21
Odwiedzin: 949
Cytat:

Dziś udało mi się przerejestrować auto



I to jest największy sukces. Osiągnąłeś cel! Niestety, ale czasem wydaje mi się, że przy rekrutacji do wszelkich urzędów jest prowadzona selekcja negatywna.

Przy rejestracji mojego XJ pani w wydziale komunikacji zażądała jakiegoś dokumnetu vat/pit/srit/pierdit ileśtam, podobno miałem go dostac od sprzedającego auto. Zadzwoniłem, a człowiek, od którego kupiłem auto rzekł: "A, normalka. Pan powie tej pani, że Szwajcaria naprawdę nie jest członkiem Unii Europejskiej." Powiedziałem co kazał. Dało się zarejestrować.

kupiłem Volvo (kiedyś), oczywiście nie wypełniliśmy druku PCC1 (a to był czas, kiedy sprzedający musiał się na nim podpisać). Rejestruję umowę w Skarbowym, PCC1 brak. Pani ze Skarbowego na to - pan wyjdzie i poszuka tego pana na korytarzu. On na pewno gdzieś tam jest. Rozejrzałem się. Był! Z Lublina do Skierniewic przyjechał!

A rekord pobiła ARiMR, sprzedałem działkę, musiałem część dopłat unijnych oddać. OK - takie sa prawa buszu, ale:
a/ musiałem napisać podanie do dyrektora oddziału ARiMR, aby wyraził zgodę, żeby oddać im pieniądze
b/ musiałem dymać z wpłata na pocztę, bo potwierdzeń z Iinteligo nie honorują. Bo wydrukować to se każdy może...

masakra

Dlatego jak idę do Wydziału Komunikacji, to w kwiaciarni pod urzędem kupuje kwiatek. Za 5zł. Poziom jakości obsługi skacze natychmiastowo
Forum: Podatki i księgowość Data: Pią 25 Kwi 2003, 11:18
Wypowiedzi: 7
Odwiedzin: 1219
Witam! Mam chyba wyjątkowy problem.... Musze niestety sporo opisać przyznając się do skrajnego zaniedbania.
W 2001 roku zgłosiłem działalność do U S i jako formę rozliczania podałem ryczałt 8,5% (sugerując się prowadzoną w ten sam sposób działalnością przez znajomego) i tak ją prowadziłem nie zbierając dokumentów na koszty. Pani urzędniczka przyjęła zgłoszenie –jak później się okazało na zasadach ogólnych. Złożyłem PIT za rok 2001 i po jakimś czasie U S wezwał mnie do sprostowania zeznania. W swojej głupocie zignorowałem to w dalszym ciągu będąc przekonany, że skoro znajomy tak to robi to niby, czemu? Tak to zostawiłem do chwili, kiedy wreszcie dotarło do mnie, że niestety to ja jestem w błędzie, bo tak wynika z numeru Regon i powinienem prowadzić książkę podatkową. Czytający to już pewnie się zorientowali, z czym to się wiąże -wszystkie deklaracje PIT5 i VAT7 nie wspominając o różnicy w podatku. Na dodatek z załamania i różnych przyczyn mam zaległości w płaceniu podatku i składek ZUS.

Jeśli ktoś potrafi mi coś poważnie doradzić będę niezmiernie wdzięczny. Jestem tym wykończony. Z poważaniem
Forum: Podatki i księgowość Data: Śro 11 Lut 2009, 14:39
Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 1148
Cytat:
BARDZO PROSZĘ O POMOC..... JESTEM OSOBĄ NIE PRACUJĄCĄ BEZ ŻADNYCH DOCHODÓW JAKI ZATEM POWINNAM ZŁOŻYĆ PIT W URZĘDZIE SKARBOWYM ZA ROK 2008


Nie składa się PIT-u , w opisanej sytuacji podatnik nie będzie musiał rozliczać podatku dochodowego i składać zeznania rocznego za 2008 rok.

Podatnicy podatku dochodowego, którzy uzyskują przychody w trakcie roku podatkowego, są zobowiązani do rozliczenia ich z urzędem skarbowym.

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem tych wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o PIT. W przepisach tych zostały wymienione przychody zwolnione z podatku. Opodatkowaniu nie podlegają również dochody, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

We wszystkich tych przypadkach nie ma obowiązku rozliczenia z fiskusem i składania rocznego zeznania podatkowego.

W opisanym przypadku odszkodowanie przyznane wyrokiem sądu będzie wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnik nie musi zatem płacić podatku od przychodów uzyskanych z tego tytułu, nie ma także obowiązku ich wykazywania w rocznym zeznaniu podatkowym. Ponieważ w 2008 roku były to jedyne przychody podatnika, nie będzie on w ogóle musiał składać rocznego zeznania PIT za ubiegły rok.

PODSTAWA PRAWNA

• Art. 9 ust. 1, art. 21 ust. 1 pkt 3b ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
Forum: Programy partnerskie Data: Wt, 2 wrz 2008, 22:23
Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 320
Cytat:
Jak nie masz firmy to nigdy sam nie odprowadzasz podatku. Takie są przepisy prawa - rejestrujesz się w PP zbierasz pieniądze jak chcesz je wypłacić wysyłasz podpisaną umowę o dzieło wraz z rachunkiem (zapewne w PP powiedzą ci jak to wypełnić) i to firma której umowę wysłałeś zapłaci podatek a tobie przeleje jedynie środki przeznaczone dla Ciebie. To standard.

Nie zmienia to faktu, że pod koniec roku ta firma wystawi Ci PIT i prześle do Ciebie a ty pod koniec roku będziesz musiał się rozliczyć z Urzędem Skarbowym z uzyskanego w ciągu roku dochodu. Nie płacisz ponownie podatku jedynie wypełniasz PIT o tym ile zarobiłeś i ile podatku zostało za Ciebie odprowadzone. To też jest obowiązkowe niezależnie od PP do jakiego się zapiszesz.



Smiem sie nie zgodzic... na przyklad w expekcie nie musisz wypelniac zadnych umow czy rachunkow. Podajesz im tylko numer konta i kasa wplywa do 10 dnia miesiaca. Po ukonczeniu roku placisz podatek dochodowy.

P.S. mozesz mi przytoczyc te "przepisy prawa" ??
Forum: Podatek dochodowy, podatek VAT Data: Cz, 10 kwi 2008, 17:14
Wypowiedzi: 20
Odwiedzin: 6367
Cytat:
Do 20 dnia miesiąca wypełniasz PIT-53 za miesiąc poprzedni z informacją o osiągniętych w poprzednim miesiącu przychodach i wpłacasz zaliczkę na podatek dochodowy na konto lokalnego Urzędu Skarbowego. Jako koszt uzyskania przychodu możesz odliczyć 20% osiągniętego przychodu. W listopadzie wysyłasz dwa takie same pity (na przód za grudzień) i w rozliczeniu rocznym dopłacasz lub piszesz o zwrot, w zależności od skali podatkowej w jakiej jesteś. PITów od 2007 roku nie trzeba już składać w Urzędzie Skarbowym, wystarczy je składować u siebie a do US wysyłasz tylko zaliczkę. Jeśli masz czeki do walutę rozliczasz wg średniego kursu za dzień otrzymania czeku z NBP.



Witam serdecznie i w związku z powyższym mam pytanie , również staram się o dodatkową pracę w firmie zagranicznej , praca "zdalna" wypłata w walucie na konto i chciałabym jakoś sensownie to rozliczać ale prowadzę już działalność gospodarczą (ryczałt i nie jestem płatnikiem Vat). Niekoniecznie opłaca mi się podwyższanie ryczałtu więc idealnym byłoby dla mnie rozwiązanie, które zostało powyżej zaprezentowane :-) Zwłaszcza, że jeśli dobrze się orientuję na koniec roku mogłabym przy okazji składania Rocznego rozliczenia wykorzystać np. ulgę prorodzinną.
Pytanie czy w mojej sytuacji miesięczne samodzielne wpłacanie zaliczek jest możliwe i czy nie ma jeszcze innej )może bardziej korzystnej formy rozliczenia tych dochodów?
Forum: Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego Data: Czw Kwi 30, 2009 11:47 am
Wypowiedzi: 3
Odwiedzin: 478
Podatnicy, którzy rozliczenie z fiskusem zostawili na ostatnią chwilę nie muszą już stać w kolejce na poczcie czy w urzędzie skarbowym. Po wielu, wielu latach jest wreszcie powszechna możliwość złożenia PIT przez internet.

http://gospodarka.gazeta.pl/pit/1,95187,6554247,ePIT_37_na_koniec_rozliczen.html
Forum: Dotacje Unijne, Dotacje z PUP Data: Pt, 30 maja 2008, 09:53
Wypowiedzi: 25
Odwiedzin: 2272
Jak rozliczyc zakupy sfinansowane z dotacji z UP - Pit i Vat

Po pierwsze pytanie: Czy ująć dofinansowanie w przychodach- odpowiedź nie
Jednorazowe środki przyznane bezrobotnemu na podjęcie działalności korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 121 ustawy o pdof (Dz. U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm.). Oznacza to, że podatnik nie ujmuje środków otrzymanych w ramach takiego dofinansowania w księdze podatkowej.

Po drugie: Czy fakt sfinansowania zakupów z środków z UP wyłącza możliwość rozliczenia zakupów w kosztach: odpowiedź nie, za wyjątkiem środków trwałych, gdyż w ustawie o pdof jest wyrażnie napisane że "nie uważa się bowiem za koszty uzyskania przychodów odpisów z tytułu zużycia środków trwałych od tej części ich wartości, która odpowiada poniesionym wydatkom na nabycie tych środków odliczonym od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie" (art. 23 ust. 1 pkt 45 ustawy o pdof). Uwaga jednorazowy odpis amortyzacyjny ot też odpis amortyzacyjny i nie satnowi kosztu uzyskania przychodu. Pozostaje kwestia czy coś zakwalifikujemy do wyposażenia czy do środków trwałych. Wg mnie tylko tutaj może być jakaś dydkusja z urzędnikiem skarbówki, gdyz granica pomiędzy wyposażeniem a środkiem trwałym jest w dużej cześci kwestią uznaniowości.
Natomiast nie ma w ustawie zapisów wyłączających z kosztów uzyskania przychodów innych kosztów jak towary, materiały czy wyposażenie. Dodatkowe informacje są w Wyjaśnieniach Krajowej Informacji Podatkowej opodatkowanych w Biuletynie Skarbowym Ministerstwa Finansów nr 5/2007 str 18; Tutuł: Jednorazowe środki przyznane bezrobotnemu na podjęcie działalności a koszty uzyskania przychodów (kup) – updof

Po trzecie: Czy można odliczyć vat od zakupów, a szczególności od środków trwałych. Odpowiedź Tak. Ogólna zasada jest taka że można odliczyć vat od wszystkich zakupów stanowiących koszty uzyskania przychodów, czyli mających związek z wykonywaną działalnością. Dodatkowe uregulowania dotyczące środków trwałych są w atr 88 ust.3 ustawy o vat, z którego wynika że można odliczyć vat od zakupionych śt niepodlegających amortyzacji. Informacje te potwierdza Krajowa Informacja Podatkowa- jedyne wiarygodne źródło w kwestji podatków.
Forum: Wolna strefa forum powiatu piaseczyńskiego Data: Nie Lut 22, 2009 2:09 am
Wypowiedzi: 3
Odwiedzin: 478
Rozliczanie PITów w Internecie

Spółka giełdowa Power Media uruchomiła serwis www.pitroczny.pl który umożliwia bezpłatne wypełnienie rocznego rozliczenia podatkowego on-line, bez konieczności instalowania specjalnego oprogramowania. Aby skorzystać z możliwości wypełnienia PIT-a rocznego on-line, wystarczy tylko komputer z dostępem do Internetu. Korzystający z serwisu nie musi znać przepisów prawa podatkowego ani oznaczeń formularzy.

Serwis Pitroczny.pl krok po kroku prowadzi wypełniającego, zadając jasno sformułowane pytania o wysokość i źródła dochodów, rodzaje odliczeń oraz dane identyfikacyjne i osobowe podatnika. Aplikacja zaimplementowana w portalu sama dokonuje obliczeń wszystkich potrzebnych składników i umieszcza je we właściwych polach formularzy (deklaracje: PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT/B, D, 2K, O, Z, ZG). W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań internauta może skorzystać z rozbudowanego systemu pomocy.

W każdym momencie użytkownik serwisu może dokonać korekty wprowadzonych wcześniej danych bez konieczności zaczynania pracy od początku. Uzupełnianie deklaracji można również przerwać i dokończyć w innym terminie. Osoby chcące przekazać 1 proc. swojego rocznego podatku na szczytny cel, mogą skorzystać ze znajdującej się w serwisie bazy danych instytucji pożytku publicznego. Po udzieleniu odpowiedzi na ostatnie pytanie serwisu pitroczny.pl formularze zeznania rocznego są gotowe do wydrukowania i złożenia w urzędzie skarbowym.

Użytkownicy portalu księgowości internetowej ifirma.pl nie będą musieli drukować formularzy rocznego zeznania podatkowego - dzięki uruchomionej przez Power Media bezpłatnej usłudze e-Deklaracje PIT roczny można wysłać przez internet bezpośrednio do urzędu skarbowego. Przedsiębiorca, użytkownik www.ifirma.pl , nie musi przy tym posiadać osobistego podpisu elektronicznego. PIT wyślą za niego upoważnione osoby z Power Media, dysponujące własnym e-podpisem.

Źródło: CHIP
Więcej informacji: www.pitroczny.pl
Forum: SG 3Miasto Data: Sob 20 Maj, 2006 10:53 pm
Wypowiedzi: 1495
Odwiedzin: 78377
Jeśli nie zappomnę to jutro pokażę kolejny nożyk- również ręcznie wykonany. Przez mojego brata - ponad 30 lat temu.
Żebym tylko nie zapomniał zabrać.

OT. Czty nick pitbullka ma jakiś związek z Urzędem Skarbowym?
Forum: Podatki Data: 2006-06-16, 15:52
Odwiedzin: 232
Odpłatne zbycie nieruchomości opodatkowane jest 10-proc. podatkiem od uzyskanego przychodu. Od przyszłego roku podatek ten będzie wynosił 19 proc. osiągniętego dochodu - podaje "Gazeta Prawna".

Ministerstwo Finansów zaproponowało wprowadzenie nowych rozwiązań w kwestiach dotyczących opodatkowania dochodów ze sprzedaży nieruchomości. W myśl obecnie obowiązujących przepisów, osoba decydująca się na sprzedaż mieszkania zakupionego przed upływem 5 lat, zobligowana jest do uiszczenia 10-proc. zryczałtowanego PIT od przychodu. Od przyszłego roku podatek ten będzie wynosił 19 proc. uzyskanego dochodu. Dla części podatników będą to zmiany korzystne.

Ministerialny projekt zakłada jednak likwidację pewnych zwolnień od podatku. Sprzedaż mieszkania po 5 latach od jego nabycia, jak również złożenie w urzędzie skarbowym stosownego oświadczenia, w którym zobowiążemy się, że pieniądze ze sprzedaży mieszkania w ciągu kolejnych dwóch lat przeznaczone zostaną na inne cele mieszkaniowe stanowi podstawę do zwolnienia od podatku. Od 2007 roku w każdej z powyższych sytuacji, trzeba będzie zapłacić PIT. Takie rozwiązania z pewnością odbiją się niekorzystnie na wielu podatnikach.

Nowe zasady będą miały zastosowanie do dochodów uzyskanych ze zbycia nieruchomości oraz praw nabytych od 1 stycznia przyszłego roku. Od 2007 roku podstawą obliczenia podatku przy odpłatnym zbyciu nieruchomości lub ich części, jak również udziału w nieruchomościach będzie - jak czytamy w "GP" - dochód stanowiący różnicę pomiędzy przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw majątkowych a kosztami, powiększony o sumę odpisów amortyzacyjnych dokonanych od zbywanych nieruchomości lub praw.

Kosztami z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości albo praw będą zaś udokumentowane koszty nabycia lub wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady poczynione w czasie posiadania tych rzeczy i praw majątkowych. Dochód ze sprzedaży nieruchomości nie będzie łączony z przychodami z innych źródeł, zaś w przypadku gdy odpłatne zbycie nastąpi w drodze zamiany nieruchomości lub praw, dochód będzie ustalany u każdej ze stron umowy.

AJ
Na podstawie: "Gazeta Prawna"
Ewa Matyszewska, "19 proc. za sprzedany dom"
Forum: Pomysł na biznes Data: Pn, 16 mar 2009, 14:25
Wypowiedzi: 123
Odwiedzin: 39541
No Jacyna u mnie też masz szacunek,choć ja już z 7 miesięcy z takiego życia korzystam.Pracowałem już w 16 zakładach pracy.Czyli całkiem nieźle,ja mam tylko takie pytanie jak się z tego rozliczyć z urzędem skarbowym,bo od każdego pracodawcy dostałem pit do rozliczenia,to trochę tego jest.I jeszcze jedno ważne pytanie jak tak się pracuje po miesiącu-kilku tygodniach to to wszystko się liczy do zasiłku dla bezrobotnych żeby sobie po roku iść i mieć rok kasę darmo?
Forum: Pomysł na biznes Data: N, 27 kwi 2008, 16:22
Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 595
Witam Cię serdecznie !!!!!

Jeśli chodzi o sprzedaż allegro - to po pierwsze jest coś takiego jak kwota wolna od podatku ( zawsze inna trzeba się dowiedzieć w Urzędzie Skarbowym jaka obowiązuje na dany rok ), jeśli przekraczasz taką kwotę - to już obowiązuje Cię odprowadzenie podatku dochodowego. Jeżeli wyprzedajemy rzeczy "zbędne" z domu i przekraczamy tą kwotę - to przy rozliczaniu rocznego PIT`u podajemy to jako dodatkowy dochód i ewentualnie dopłacamy należny podatek, jeżeli jednak chcesz to robić regularnie i otrzymywać z tego tytułu jakiś stały dochód ( załóżmy 500 zł netto miesięcznie, czyli rocznie daje to nam 6000 zł ) w tym przypadku zmuszony jesteś założyć działalność gospodarczą. Jeżeli pracujesz - to nie musisz odprowadzać składki ZUS jedynie tzw. zdrowotne ( nie jestem pewien ale chyba około 40 zł miesięcznie ), jeśli to ma być czyste pośrednictwo handlowe - to wystarczy jak będziesz na tzw. ryczałcie. Dokumenty są proste do wypełnienia, można je składać raz na kwartał i wtedy rozliczasz podatek od zysku uzyskanego ze sprzedaży. Dokładnych informacji udzieli Ci jakiś księgowy lub Urząd Skarbowy - ja prowadzę D.G. od kilku lat, ale szczerze powiem, że wszelkie te formalności załatwia żona ( księgowa ) więc jak mam problem to zwracam się do niej :)...

Co do allegro - to nikt Ci nie poda takich namiarów o jakie prosisz - to forum biznesowe, a nie koncert życzeń, każdy z Nas - kto coś sprzedaje nie ujawni źródła, chyba, że ktoś jest "kulejącym" producentem czegoś i szuka na siłę klientów na swój towar. Musisz ruszyć głową i poszukać. A z własnego doświadczenia powiem szczerze, że allegro wcale nie jest takie cudowne, pobiera duże prowizje od sprzedaży, zdarza się, że klienci nie płacą za towar - więc nie jest tak różowo. Ja też tam handluje, mam dobry i chodliwy towar, a mimo to ciężko by mi było z tego wyżyć. Jest to alternatywa na dorobienie, choć czasem tracę przy tym więcej nerw niż na zwykłym targowisku.
Mimo wszystko kombinuj - coś tam sprzedaż na pewno.
Ja po wielu próbach nastawiłem się konkretnie na antyki i stare przedmioty ( mam mosiężne i miedziane ozdoby, stare lampy, zabytki techniki, czasem jakieś małe meble, czasem elektronikę ) - pomimo dużego popytu na to - mam też dużą konkurencję i czasem mam po prostu fuksa, dlatego że mój dzbanek z miedzi był droższy i brzydszy od innego sprzedawcy a mimo to się sprzedał - nie wiem dlaczego - może to kwestia opisu ??? może techniki zdjęć ??? Szczerze to nie mam pojęcia, ale bywa i tak, że z 10 wystawionych rzeczy sprzedam tylko jedną, a reszta leży i czeka na zakończenie kolejnej aukcji.
Forum: Podatki i księgowość Data: Śro 9 Mar 2005, 11:35
Wypowiedzi: 3
Odwiedzin: 455
Wspólny PIT, różne adresy małżonków

Prowadzę działalność gospodarczą, a moja żona zatrudniona jest na umowę o pracę. Chcielibyśmy wspólnie rozliczyć się za 2004 rok. Czy możemy to uczynić, jeśli posiadamy inne adresy zameldowania, a przez to do tej pory załatwialiśmy swoje sprawy podatkowe w dwóch różnych urzędach skarbowych? Jeśli tak, to w którym urzędzie skarbowym mamy złożyć zeznanie i w konsekwencji zapłacić podatek?

Różne adres zameldowania małżonków - o ile są one w Polsce - nie stanowią przeszkody w ich wspólnym rozliczeniu się z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych za dany rok. Pod warunkiem oczywiście, że spełniają warunki pozwalające im na wspólne opodatkowanie (m.in. pozostawali w związku małżeńskim przez rok, za który chcą się rozliczyć, istnieje między nimi wspólność majątkowa, a żaden z nich nie jest przedsiębiorcą rozliczającym się z fiskusem w formie karty podatkowej, ryczałtu ewidencjonowanego czy płacącym 19% podatek liniowy).

Należy przy tym pamiętać, że o tym, który urząd skarbowy jest właściwy w sprawie podatku dochodowego od osób fizycznych decyduje nie miejsce zameldowania, lecz zamieszkania. W większości przypadków są one tożsame. Może się jednak zdarzyć, że podatnik w zgłoszeniu identyfikacyjnym NIP-1 (składają go osoby prowadzące działalność gospodarczą) lub NIP-3 (składają go osoby nieprowadzące działalności gospodarczej) poda odmienny od adresu zameldowania adres zamieszkania. Wówczas to adres zamieszkania rozstrzyga o właściwości urzędu skarbowego. Dodajmy, że w przypadku rozliczenia rocznego liczy się adres zamieszkania podatnika w ostatnim dniu roku, za które składane jest zeznanie. Składając PIT za 2004 rok, należy więc wziąć pod uwagę adres zamieszkania z dnia 31 grudnia 2004 r. (i oczywiście podany w NIP-1 lub NIP-3).

Małżonkowie, którzy chcą się wspólnie rozliczyć, a mają inne adresy zameldowania (zamieszkania), przez co ich sprawami podatkowymi zajmują się dwa różne urzędy skarbowe, mogą wybrać, w którym z nich złożą swój PIT oraz zapłacą ewentualny podatek. We wspólnym zeznaniu muszą jednak wskazać, który urząd skarbowy wybrali.

Gazeta Podatkowa nr 19/(121) z dn. 2005-03-07, strona 4
Forum: Podatki i księgowość Data: Wto 27 Lut 2007, 18:55
Wypowiedzi: 6
Odwiedzin: 5128
dodam , iż wykroczeniem skarbowym będzie nieskładnie w terminie deklaracji podatkowych. Wykroczenie skarbowe to czyn zabroniony przez przepisy k.k.s. pod groźbą kary grzywny określonej kwotowo , jeśli kwota uszczuplonej lub narażonej na uszczuplenie należności publicznoprawnej albo wartość przedmiotu czynu nie przekracza minimalnego wynagrodzenia .Obecnie chodzi o 936 zł
Forum: Podatek dochodowy, podatek VAT Data: N, 23 gru 2007, 21:05
Wypowiedzi: 5
Odwiedzin: 491
Jakie PIT-y i inne dokumenty trzeba po zakończeniu roku złożyć w Urzędzie Skarbowym,ZUS-ie i GUS-ie.
Opodatkowanie na zasadzch ogólnych,DG jednoosobowa.
Pytam bo to moje pierwsze zakończenie roku.
Forum: Podatki i księgowość Data: Czw 9 Mar 2006, 16:53
Wypowiedzi: 4
Odwiedzin: 566
Ponieważ w Urzędzie Skarbowym nie ma pojęcia zawieszenia działalności gospodarczej /dotyczy to tylko karty podatkowej/więc obowiązkowo musisz złożyć PIT 36 w którym z działalności gospodarczej wykazujesz same zera a w rubryce wynagrodzenia dane wynikające z otrzymanego PIT-u 11.
Swoją droga ciekawe że temat zawieszenia jest wałkowany na wszystkich forach podatkowych na okrągło / że nie ma takiego pojęcia/ a widać wraca jak bumerang...
Forum: Rozliczenia z ZUS Data: Sob 4 Mar 2006, 20:48
Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 263
Nie musisz się rozliczać w Urzędzie Skarbowym. Ale jeżeli chce dostać zwrot podatku to wtedy składa PIT do Urzędu Skarbowego i cały podatke ma do zwrotu. A co robiła wcześniej Bo jeżeli pracowała to w tym PIT-ie musi również uwzględnić dochody do X. 2005 Sumuje wszystkie dochody i rozlicza sie za cały rok
Forum: Podatki i księgowość Data: Wto 14 Kwi 2009, 13:41
Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 257
Witam,

Córka zarobiła w zeszłym roku 150 pln brutto (umowa zlecenie - dostała pIT 11) - czy musi rozliczyć się z Urzedem Skarbowym ? Jeśli tak - jaki PIT powinna wypełnić - PIT37 ?

Z góry dziękuję za pomoc
Forum: Towarzyskie, czyli o wszystkim i o niczym Data: N, 10 lut 2008, 21:21
Odwiedzin: 3273
Warto przekazać 1% swojego podatku na schronisko w Krakowie. W tym roku jest to o wiele prostsze niż poprzednio. Nie trzeba nic wpłacać, wystarczy w zeznaniu podać wysokość wpłaty, która nie może być wyższa niż 1% podatku należnego. To tylko minuta więcej przy wypełnianiu PIT'a a spora pomoc bezdomnym zwierzętom. Ludzie sobie jakoś poradzą, zwierzętom jest trudniej.

"Misją Krakowskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt jest zapewnienie wszystkim naszym podopiecznym zdrowia i jak najlepszych warunków bytowania oraz znalezienie dla jak największej rzeszy podopiecznych nowych właścicieli i domów"

PODARUJ IM CHOCIAŻ 1% SWOJEGO PODATKU !!!

Uprzejmie informujemy, że Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami posiada status organizacji pożytku publicznego. Rozliczając się z Urzędem Skarbowym mogą Państwo przekazać nam 1% należnego podatku.

Jeżeli chcesz przekazać 1% swojego podatku na KTOZ, nie musisz sam dokonywać wpłaty na konto tej organizacji. W składanym zeznaniu podatkowym (PIT-28, PIT-36, PIT 36L, PIT-37, PIT-38) powinieneś podać wysokość wpłaty, która nie może przekroczyć kwoty odpowiadającej 1% podatku należnego, oraz dane pozwalające na właściwe zidentyfikowanie organizacji pożytku publicznego, tj. jej nazwę oraz numer wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Nazwa organizacji: Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzetami

KRS: 00000 44 704

Inne informacje ułatwiające kontakt z podatnikiem:

1 % dla Schroniska przy ul. Rybnej 3

Ministerstwo Finansów poinformowało, że w składanym zeznaniu podatkowym podatnik może również podać dodatkowe informacje, które w jego ocenie mogą mieć wpływ na dystrybucję środków gromadzonych przez organizację pożytku publicznego (np. na konkretny cel, np. na Schronisko przy ul.Rybnej 3).

http://www.schronisko.krakow.pl/

Za każdą wpłatę będziemy Państwu bardzo wdzięczni. Zgromadzone środki przeznaczone zostaną na pomoc bezdomnym zwierzętom.

POMÓŻ POTRZEBUJĄCYM ZWIERZĘTOM. ONE SAME O TO NIE POPROSZĄ
Forum: Podatki i księgowość Data: Pią 3 Lut 2006, 20:31
Wypowiedzi: 2
Odwiedzin: 440
w kweitniu 2004 zmarla moja mam, otrzymalam PIT z jej miejsca przacy, pobierala ona rowniez emeryture czy musze rozliczyc sie z urzedem skarbowym w jej imieniu oraz czy otrzymam rowniez PIT z ZUS od pobranej do miesiaca kwietnia emerytury.prosze o pewne informacje.dziekuje
Forum: GPW Data: 2008-02-08, 18:38
Odwiedzin: 538
Lepiej stracić na akcjach, niż inwestując w fundusze
Osoby, które wybrały oszczędzanie w funduszach zamiast gry na giełdzie i straciły część pieniędzy, są w gorszej sytuacji od inwestorów, którzy sprzedali akcje taniej, niż je kupili

Inwestorzy, którzy ponieśli stratę na giełdzie, będą mogli ją rozliczyć w kolejnych pięciu latach podatkowych.

Pozwoli im to zapłacić niższy podatek od osiągniętych w tym czasie dochodów kapitałowych.

– Nie ma wątpliwości, że inwestor, który ze stratą sprzedał papiery wartościowe lub pochodne instrumenty finansowe, może skompensować ją z innymi tego rodzaju transakcjami zakończonymi zyskiem. Jeśli w PIT-38 za 2007 r. okaże się, że za cały rok podatnik poniósł stratę, to będzie mógł ją rozliczyć z dochodem z takich samych operacji wymienionych w art. 30b ust. 2 ustawy o PIT w ciągu pięciu kolejnych lat podatkowych – mówi Andrzej Marczak, doradca podatkowy w KPMG.

Należy jedynie pamiętać, że w jednym roku można uwzględnić najwyżej połowę tej straty, np. jeśli wynosiła tysiąc złotych, to w PIT-38 za 2008 r. będzie można odliczyć tylko 500 zł, a pozostałą część w latach następnych.

Strata z funduszy

Sytuacja osób inwestujących w fundusze jest inna.

– Przepisy ustawy o PIT dotyczące dochodów kapitałowych są bardzo niespójne. Na ich podstawie można więc wyinterpretować dwa sprzeczne wnioski dotyczące strat poniesionych w funduszach inwestycyjnych. Na podstawie samego art. 30 ust. 5 ustawy o PIT podatnicy mogą wywnioskować, że mogą być rozliczone z innymi dochodami kapitałowymi, np. ze sprzedaży akcji.

Na taką wykładnię wskazuje literalne brzmienie przepisu. Są jednak także argumenty za uznaniem, że strata poniesiona w funduszach inwestycyjnych nie może być rozliczona – mówi Andrzej Paczuski, partner w spółce KPT Doradcy Podatkowi. Wskazuje na art. 30a ust. 1 ustawy o PIT. Wynika z niego, że ten rodzaj przychodów opodatkowany jest w sposób zryczałtowany, a to by znaczyło, że nie może powstać strata.

Przy takiej interpretacji powstaje jednak pytanie: po co ustawodawca w art. 30 ust. 5 wprowadził dodatkowe ograniczenia dotyczące jej rozliczania? Nie ma racjonalnej odpowiedzi. Wygląda na to, że zrobił to na wszelki wypadek. Efektem są jednak niespójne przepisy.

– Z ustawy o PIT wynika jedynie, że dochodów z funduszy nie można pomniejszyć o inne straty. Nie ma natomiast zakazu rozliczenia straty z funduszu z dochodem np. ze sprzedaży udziałów. Skoro tak, to podatnik powinien mieć do tego prawo, bo wątpliwości w przepisach powinny być rozstrzygane na jego korzyść – uważa Andrzej Marczak.

Dodaje jednak, że w praktyce rozliczenie takiej straty będzie trudne. Po pierwsze, interpretacje wskazują, że zdaniem fiskusa podatnik nie może tego zrobić. Po drugie, sposób skonstruowania formularzy podatkowych nie pozwala na wykazanie straty z funduszy inwestycyjnych. Osoba, która chciałaby ją rozliczyć, musi więc brać pod uwagę spór z urzędem skarbowym, który rozstrzygnie dopiero sąd.

Bessę można wykorzystać

– Spadek kursów na giełdzie można w prosty sposób wykorzystać do wygenerowania straty. W tym celu wystarczy sprzedać akcje, gdy ich notowania na giełdzie są niższe od ceny, po której zostały kupione, i szybko je odkupić. W ten sposób portfel inwestycyjny się nie zmienia, ale wykazana jest transakcja ze stratą podatkową – radzi Andrzej Marczak.

Jest to szczególnie opłacalne, gdy na innych operacjach inwestor osiągnął wysoki dochód. W ten sposób można zgodnie z prawem przesunąć w czasie moment zapłaty podatku. Być może uda się nawet go uniknąć. Od czasu do czasu politycy wspominają bowiem o likwidacji podatku od zysków kapitałowych.

Podaję za:Rzeczpospolita:http://www.rp.pl/artykul/90706.html, bardzo ciekawy artykuł polecam przeczytanie może sie przydać.
Forum: Podatki i księgowość Data: Nie 1 Lut 2009, 15:27
Wypowiedzi: 1
Odwiedzin: 1148
BARDZO PROSZĘ O POMOC..... JESTEM OSOBĄ NIE PRACUJĄCĄ BEZ ŻADNYCH DOCHODÓW JAKI ZATEM POWINNAM ZŁOŻYĆ PIT W URZĘDZIE SKARBOWYM ZA ROK 2008
Strona 1 z 1 1

>